gundem

2025'te Türkiye'ye göç edenlerin sayısı yüzde 25,2 arttı
24 Haziran 2026TRT Haber
- Türkiye'ye göç edenlerin sayısı 2025'te bir önceki yıla göre yüzde 25,2 artarak 393 bin 829 kişiye ulaştı. Bu artış, Türkiye'nin göçmen çekme potansiyelinin yükseldiğini gösteriyor.
- En fazla göç alan il ise yüzde 42,2 ile İstanbul olarak kaydedildi.
- Türkiye, coğrafi konumu ve ekonomik fırsatları nedeniyle göçmenler için önemli bir destinasyon haline gelmiştir. 2025 yılı itibarıyla yaşanan bu artış, Türkiye'nin göç politikalarının ve uluslararası ilişkilerinin de bir yansıması olarak değerlendirilebilir.
- Türkiye'nin göç oranlarındaki bu artış, hem ekonomik fırsatlar hem de sosyal dinamikler açısından önemli bir gelişme olarak değerlendirilebilir. İstanbul'un göç alan en yüksek il olması, kentin cazibesinin devam ettiğini ve uluslararası göçmenler için bir merkez haline geldiğini gösteriyor.
NewsAI özeti
Bu haber, TRT Haber'in resmi verilerine dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amacı taşımaktadır.
Bu haberi yayınlayan diğer kaynaklar
1 kaynak
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.


