gundem
ABD Enerji Bakanı: Hürmüz Boğazı'ndan 20 milyon varil petrol geçti

ABD Enerji Bakanı: Hürmüz Boğazı'ndan 20 milyon varil petrol geçti

24 Haziran 2026Dünya Gazetesi
  • ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndan son 24 saatte yaklaşık 72 gemi ve 20 milyon varil petrolün geçtiğini açıkladı. Bu durum, bölgedeki enerji akışının devam ettiğini ve küresel petrol arzının önemli bir kısmının bu boğazdan geçtiğini gösteriyor.
  • Hürmüz Boğazı, dünya petrol ticaretinin kritik bir noktası olarak öne çıkıyor.
  • Hürmüz Boğazı, dünya petrolünün yaklaşık %20'sinin geçtiği bir su yoludur. Bu nedenle, bu boğazda meydana gelen herhangi bir gelişme, küresel enerji fiyatları ve arz-talep dengesi üzerinde doğrudan etki yapabilir.
  • Hürmüz Boğazı'ndan geçen petrol miktarının bu denli yüksek olması, hem bölgedeki jeopolitik durumun hem de küresel enerji talebinin bir yansıması. ABD'nin bu verileri paylaşması, enerji güvenliği konusundaki endişeleri artırabilirken, aynı zamanda piyasalarda dalgalanmalara da yol açabilir.
NewsAI özeti

Bu makale, Dünya Gazetesi'nde yayımlanan bilgilere dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amaçlıdır.

Bu haberi yayınlayan diğer kaynaklar

2 kaynak