gundem
ABD ve İran Hürmüz Boğazı'nda güvenli geçiş için anlaştı

ABD ve İran Hürmüz Boğazı'nda güvenli geçiş için anlaştı

22 Haziran 2026TRT Haber
  • ABD ile İran arasında 18 Haziran'da imzalanan mutabakat zaptının ardından, Hürmüz Boğazı'nda gemilerin güvenli geçişine ilişkin bir mekanizma kurulması konusunda anlaşmaya varıldığı duyuruldu. Bu gelişme, İsviçre'deki görüşmelerin olumlu bir atmosferde geçtiğini gösteriyor.
  • Pakistan ve Katar da bu süreçte ortak açıklama yaparak, görüşmelerin yapıcı olduğunu belirtti.
  • Hürmüz Boğazı, dünya petrol ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve bu bölgedeki güvenlik sorunları, uluslararası ilişkilerdeki gerilimleri artıran bir faktör olmuştur. ABD ile İran arasındaki ilişkiler, uzun süredir gerginlik içindeydi ve bu anlaşma, iki ülke arasındaki iletişimin yeniden tesis edilmesi açısında…
  • Bu anlaşma, Hürmüz Boğazı'ndaki jeopolitik gerilimlerin azaltılması açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Özellikle, bölgedeki ticaret yollarının güvenliğinin sağlanması, hem bölgesel hem de küresel ekonomik istikrar için kritik bir öneme sahip.
NewsAI özeti

Bu makalede yer alan bilgiler, kaynaklardan derlenmiş olup, kesinlik arz etmemektedir.