gundem
Bakan Kurum: Önümüzdeki 10 yıl enerji sisteminde değişim olacak

Bakan Kurum: Önümüzdeki 10 yıl enerji sisteminde değişim olacak

24 Haziran 2026TRT Haber
  • Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, önümüzdeki 10 yılın küresel enerji sisteminde önemli değişimlere sahne olacağını ifade etti. Kasım ayında Antalya'da gerçekleştirilecek COP31 zirvesinin, Türkiye'nin enerji dönüşüm hedeflerini ve yenilikçi potansiyelini sergileyeceğini vurguladı.
  • Bu etkinlik, uluslararası işbirlikleri ve stratejilerin geliştirilmesi açısından kritik bir fırsat sunacak.
  • Küresel enerji sisteminin dönüşümü, iklim değişikliği ile mücadele ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda dünya genelinde tartışılan bir konudur. Türkiye, bu süreçte aktif bir rol almak ve enerji dönüşümünü hızlandırmak amacıyla uluslararası platformlarda yer almak istiyor.
  • Murat Kurum'un açıklamaları, Türkiye'nin enerji alanındaki dönüşüm sürecinin yalnızca ulusal değil, uluslararası düzeyde de önem taşıdığını gösteriyor. COP31'in, Türkiye'nin enerji politikalarının ve yenilikçi yaklaşımlarının dünya sahnesinde tanıtılması için bir platform oluşturması bekleniyor.
NewsAI özeti

Bu içerik, TRT Haber'in haberlerine dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amacıyla sunulmaktadır.