gundem

Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı'ndan geçti
23 Haziran 2026Dünya Gazetesi
- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki gelişmeleri takip ettiklerini belirtti. İran-İsrail gerilimi sonrası, Türk sahipli 11 geminin güvenli bir şekilde boğazı geçerek bölgeden ayrıldığını açıkladı.
- Ayrıca, bölgede bulunan 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığı bildirildi.
- Hürmüz Boğazı, dünya enerji ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve bölgedeki jeopolitik gerginlikler, deniz güvenliğini doğrudan etkileyebilir. İran-İsrail arasındaki gerilim, bölgedeki ticari faaliyetleri ve deniz trafiğini tehdit ediyor.
- Bakan Uraloğlu'nun açıklamaları, bölgedeki jeopolitik gerilimin deniz taşımacılığı üzerindeki etkilerini gözler önüne seriyor. Türk gemilerinin güvenli geçişi, Türkiye'nin denizcilik sektöründeki etkinliğini ve uluslararası sulardaki güvenlik önlemlerinin önemini vurguluyor.
NewsAI özeti
Bu bilgi, Dünya Gazetesi'nde yayımlanan bir makaleye dayanmaktadır ve olayların gelişimine göre değişiklik gösterebilir.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.

