gundem
Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk gemileri hakkında bilgi verdi

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk gemileri hakkında bilgi verdi

23 Haziran 2026Anadolu Ajansı
  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Hürmüz Boğazı'ndaki Türk sahipli gemilerin durumu hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan, 21 Haziran sabahı itibarıyla 2 geminin terk ettiğini ve savaşın başlangıcından bu yana toplamda 11 Türk gemisinin Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde geçerek Basra Körfezi'nden ayrıldığını…
  • Hürmüz Boğazı, dünya enerji ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve bu bölgedeki çatışmalar, deniz trafiğini doğrudan etkilemektedir. Türk sahipli gemilerin güvenli geçişleri, Türkiye'nin denizcilik sektöründeki stratejik konumunu güçlendirmektedir.
  • Bakan Uraloğlu'nun açıklamaları, bölgedeki güvenlik durumunun Türk deniz taşımacılığı üzerindeki etkilerini gözler önüne seriyor. Hürmüz Boğazı'nın stratejik önemi ve savaşın yarattığı tehditler, Türk gemilerinin güvenli geçişlerini zorlaştırıyor.
NewsAI özeti

Bu haber, Anadolu Ajansı'nın sağladığı bilgilere dayanmaktadır.