gundem

Bakan Uraloğlu: Hürmüz Boğazı'ndan 5 gemi geçiş talep etti
23 Haziran 2026TRT Haber
- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk sahipli 'Yasa Moon' ve 'Nejat' gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını açıkladı. Ayrıca, toplamda 5 geminin Hürmüz Boğazı'ndan geçiş talebinde bulunduğunu belirtti.
- İki enerji gemisinin ise şu an için çıkış talebi bulunmadığı ifade edildi.
- Hürmüz Boğazı, Orta Doğu'dan dünya pazarlarına giden petrol ve doğalgaz tankerleri için hayati bir geçiş noktasıdır. Bu boğazdan geçiş talepleri, bölgedeki siyasi ve ekonomik istikrarı etkileyen önemli bir faktördür.
- Hürmüz Boğazı, dünya enerji ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve burada yaşanan gelişmeler, uluslararası ticaret ve enerji güvenliği açısından kritik öneme sahiptir. Bakan Uraloğlu'nun açıklamaları, Türkiye'nin denizcilik faaliyetlerinin güvenliğini artırma çabalarını ve bölgedeki deniz trafiğinin durumunu göz…
NewsAI özeti
Bu makalede yer alan bilgiler, kaynağından alınmış olup, doğruluğu ve güncelliği için ek bir kontrol yapılmamıştır.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.


