gundem

Bolu'da yabani salep toplayan 3 kişiye 2 milyon lira ceza verildi
23 Haziran 2026TRT Haber
- Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde yabani salep toplayan 3 kişiye toplamda 2 milyon 97 bin 735 lira idari ceza kesildi. Bu durum, doğanın korunması adına alınan önlemlerin ciddiyetini gözler önüne seriyor.
- Yabani salep toplamanın, ekosistem üzerinde olumsuz etkileri olabileceği belirtiliyor.
- Yabani salep, özellikle tıbbi ve gıda sektöründe değerli bir bitki olarak kabul edilmektedir. Ancak, kontrolsüz toplanması, türlerin yok olmasına ve ekosistem dengesinin bozulmasına neden olabilir.
- Yabani salep toplama faaliyetleri, doğal kaynakların sürdürülebilirliği açısından önemli bir tehdit oluşturuyor. Bu tür cezaların, benzer davranışları engellemek için caydırıcı bir etkisi olabilir.
NewsAI özeti
Bu haber, TRT Haber kaynaklıdır ve yalnızca bilgilendirme amacı taşımaktadır.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.

