ekonomi
Goldman Sachs: Merkez Bankaları altın alımlarını sürdürüyor

Goldman Sachs: Merkez Bankaları altın alımlarını sürdürüyor

22 Haziran 2026CNBC-e
  • Goldman Sachs'a göre, küresel merkez bankaları nisan ayında yaklaşık 59 ton altın satın aldı. Banka, bu alımların 2026 yılında aylık 50 ton, 2027'de ise 40 ton seviyelerine ulaşacağını öngörüyor.
  • Ayrıca, Dünya Altın Konseyi'nin anketine göre merkez bankalarının yüzde 45'i önümüzdeki 12 ayda rezerv artışı planlıyor.
  • Küresel ekonomik koşullar, merkez bankalarının döviz rezervlerini çeşitlendirme ihtiyacını artırıyor. Özellikle enflasyon ve jeopolitik riskler, merkez bankalarının altın gibi güvenli limanlara yönelmesine neden olmaktadır.
  • Merkez bankalarının altın alımlarındaki bu artış, ekonomik belirsizliklerin ve enflasyonist baskıların arttığı bir dönemde güvenli varlık arayışının bir göstergesi olarak değerlendirilebilir. Altın, tarihsel olarak kriz zamanlarında değerini koruyan bir varlık olarak öne çıkıyor.
NewsAI özeti

Bu haber, finansal tavsiye niteliği taşımamaktadır. Yatırım kararlarınızı almadan önce profesyonel danışmanlık almanız önerilir.