gundem

İran petrol sevkiyatı savaşın en yüksek seviyesine ulaştı
22 Haziran 2026Dünya Gazetesi
- İran, Hürmüz Boğazı üzerinden petrol sevkiyatını savaşın başlangıcından bu yana en yüksek seviyeye çıkardı. 15 Haziran'dan bu yana 36 milyon varil ham petrol ihraç eden Tahran, aynı zamanda bu miktarda petrolü tankerlerde yüzer depo olarak bekletiyor.
- Bu durum, ABD ile kalıcı barış anlaşması için sürdürülen temaslarla paralel bir gelişme gösteriyor.
- Hürmüz Boğazı, dünya petrol ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve İran'ın burada gerçekleştirdiği sevkiyatlar, uluslararası enerji güvenliği açısından büyük bir öneme sahiptir. ABD'nin yaptırımları altında olan İran, bu tür hamlelerle ekonomik varlığını sürdürmeye çalışıyor.
- İran'ın petrol sevkiyatındaki artış, bölgedeki jeopolitik dinamiklerin değiştiğini ve Tahran'ın ekonomik baskılara rağmen stratejik bir hamle yaptığını gösteriyor. ABD ile barış görüşmelerinin devam etmesi, İran'ın enerji piyasasındaki rolünü güçlendirmeye yönelik bir adım olarak değerlendirilebilir.
NewsAI özeti
Bu makale, Dünya Gazetesi'nden alınan bilgilere dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amacı taşımaktadır.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.
