ekonomi
İran ve ABD arasında askeri iletişim hattı kuruldu

İran ve ABD arasında askeri iletişim hattı kuruldu

26 Haziran 2026CNBC-e
  • İran basını, Hürmüz Boğazı'ndaki çatışma riskini azaltmak amacıyla İran ile ABD arasında askeri bir iletişim hattı kurulduğunu bildirdi. Bu gelişme, yeni bir diplomatik kanalın açıldığını gösteriyor ve İslamabad Mutabakatı'nın Beşinci Maddesi'nin uygulanmasına yönelik bir adım olarak değerlendiriliyor.
  • Hürmüz Boğazı, dünya enerji ticaretinin önemli bir geçiş noktasıdır ve burada yaşanan gerilimler global ekonomik istikrarı tehdit edebilir. İslamabad Mutabakatı, bölgedeki ülkeler arasında güven artırıcı önlemler almak amacıyla imzalanmış bir anlaşmadır.
  • Bu iletişim hattının kurulması, bölgedeki gerilimlerin azaltılması açısından önemli bir adım olarak öne çıkıyor. Hem İran hem de ABD'nin bu tür bir iletişim kanalı aracılığıyla doğrudan diyalog kurabilmesi, olası çatışmaların önlenmesi için kritik bir fırsat sunuyor.
NewsAI özeti

Bu haber, kaynaklardan alınan bilgiler ışığında hazırlanmıştır ve doğruluğu garanti edilmemektedir.