gundem

İran ve ABD teknik görüşmeleri başarıyla sona erdi
23 Haziran 2026Dünya Gazetesi
- İran, ABD ile İsviçre'de yapılan teknik görüşmelerin başarıyla tamamlandığını duyurdu. Sürecin Yüksek Düzeyli Komite aşamasına geçeceği belirtilirken, Tahran, yaptırımlar, nükleer başlık, ekonomik kalkınma ve uygulama süreçleri için dört ayrı çalışma grubu kurulacağını açıkladı.
- Ayrıca, Hürmüz Boğazı'ndan ticari gemilerin güvenli geçişi için bir temas noktası oluşturulacağı bildirildi.
- İran ve ABD arasındaki ilişkiler, özellikle nükleer program ve yaptırımlar nedeniyle uzun bir süredir gergin. Bu teknik görüşmeler, iki ülke arasındaki diplomatik iletişimin yeniden canlanması açısından bir fırsat sunuyor.
- Bu gelişme, İran ve ABD arasındaki ilişkilerin normalleşmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Teknik görüşmelerin başarıyla tamamlanması, iki ülke arasındaki gerginliğin azaltılmasına katkı sağlayabilir.
NewsAI özeti
Bu haber, Dünya Gazetesi kaynaklıdır ve olayların gelişimine göre değişiklik gösterebilir.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.


