gundem

İran ve ABD teknik müzakereleri çalışma grupları kurulmasıyla tamamlandı
23 Haziran 2026TRT Haber
- İran Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, İsviçre'de ABD ile yapılan teknik müzakerelerin olumlu bir şekilde sonuçlandığını duyurdu. Müzakerelerde, yaptırımların kaldırılması, nükleer konular, yeniden yapılanma ve ekonomik kalkınma gibi alanlarda çalışma grupları kurulması kararlaştırıldı.
- Bu uzlaşı, iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişimi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
- İran ve ABD arasındaki ilişkiler, özellikle nükleer anlaşma sonrası dönemde gerginlikler içermekteydi. Bu müzakereler, her iki ülkenin de stratejik çıkarlarını yeniden değerlendirmesi açısından kritik bir fırsat sunuyor.
- Bu gelişme, İran ve ABD arasındaki gerginliğin azalabileceğine dair umut veriyor. Kurulacak çalışma grupları, her iki tarafın da çıkarlarını gözeterek daha yapıcı bir diyalog ortamı yaratabilir.
NewsAI özeti
Bu haber, TRT Haber kaynaklıdır ve yalnızca bilgilendirme amacı taşımaktadır.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.


