gundem
Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü 34. yaşını kutluyor

Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü 34. yaşını kutluyor

24 Haziran 2026Anadolu Ajansı
  • Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ), Türkiye'nin öncülüğünde 25 Haziran 1992'de kuruldu ve bu yıl kuruluşunun 34. yılını kutluyor.
  • Örgüt, Karadeniz havzasında ekonomik işbirliğini artırmayı ve bölgesel istikrar ile barışı desteklemeyi amaçlıyor. KEİ, üye ülkeler arasında ticaret ve ekonomik kalkınma fırsatlarını geliştirmek için önemli bir platform işlevi görüyor.
  • Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü, 1992 yılında Soğuk Savaş sonrası dönemde bölgesel işbirliğini teşvik etmek amacıyla kurulmuştur. Üye ülkeler arasında ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi, enerji güvenliği ve ticaretin artırılması gibi konular ön plandadır.
  • yılı, bölgesel işbirliği ve ekonomik entegrasyon açısından önemli bir dönüm noktası olarak değerlendirilebilir. Özellikle Karadeniz havzasındaki ülkeler arasında artan işbirliği, bölgesel güvenliği pekiştirebilir.
NewsAI özeti

Bu makale, Anadolu Ajansı'nın sağladığı bilgilere dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amacı taşımaktadır.