gundem

MEB, okul kantinlerinde yeni dijital sistem uygulayacak
25 Haziran 2026Dünya Gazetesi
- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okul kantinlerinde gıda güvenliğini artırmak amacıyla yeni bir dijital sistem geliştirmeye hazırlanıyor. Bu sistem, öğrencilerin tükettiği yiyeceklerin yanı sıra içme suyunun kalitesini de denetleyecek.
- Uygulamanın 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı çerçevesinde hayata geçirilmesi planlanıyor.
- Dünya genelinde gıda güvenliği ve sağlıklı beslenme konuları giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Türkiye'de de eğitim kurumlarında sağlıklı beslenme alışkanlıklarının teşvik edilmesi amacıyla çeşitli adımlar atılmaktadır.
- MEB'in bu yeni uygulaması, okul kantinlerinde gıda güvenliğini sağlamak ve öğrencilerin sağlıklı beslenmelerini teşvik etmek açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Dijital sistemin devreye girmesi, kantinlerdeki denetim süreçlerini daha şeffaf hale getirebilir.
NewsAI özeti
Bu makalede yer alan bilgiler, Dünya Gazetesi'nin yayınladığı içeriklere dayanmaktadır ve yalnızca bilgilendirme amaçlıdır.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.
