ekonomi
Trump: UAEA denetçileri İran'a gidecek

Trump: UAEA denetçileri İran'a gidecek

23 Haziran 2026CNBC-e
  • ABD Başkanı Donald Trump, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçilerinin İran'a gitmesi gerektiğini ifade etti. Bu denetimlerin, İran'ın nükleer faaliyetlerinin izlenmesi açısından önemli olduğunu belirtti.
  • Trump, UAEA'nın bu görevi yerine getireceği zamanın uygun olacağını vurguladı.
  • İran'ın nükleer programı, yıllardır uluslararası toplumun dikkatini çeken bir konu olmuştur. ABD'nin İran ile olan ilişkileri, özellikle Trump yönetimi döneminde gerilimli bir seyir izlemiştir.
  • Trump'ın açıklamaları, İran'ın nükleer programı üzerindeki uluslararası denetimlerin önemini bir kez daha gündeme getiriyor. UAEA'nın denetimleri, İran'ın nükleer anlaşma şartlarına uyup uymadığını kontrol etmek için kritik bir mekanizma olarak değerlendiriliyor.
NewsAI özeti

Bu makalede yer alan bilgiler, yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve resmi bir görüş veya tavsiye niteliği taşımamaktadır.