gundem

Trump'ın İran politikası ABD'ye zarar verdi
22 Haziran 2026Hürriyet
- ABD Başkanı Donald Trump, İran politikası ile hızlı bir zafer elde etmeyi hedeflerken, beklenmedik sonuçlarla karşılaştı. İngiliz basınında yer alan bir analize göre, Trump'ın bu hamlesi ABD'nin küresel ittifaklarına zarar verdi ve İsrail ile Washington arasındaki gerilimi artırdı.
- Ayrıca, Orta Doğu'da yeni belirsizliklerin ortaya çıkmasına neden oldu. Analiz, savaş sonrası en ağır stratejik bedeli ödeyen ülkenin İran değil, ABD olduğunu vurguluyor.
- Trump yönetiminin İran'a yönelik sert politikaları, 2018'de nükleer anlaşmadan çekilmesiyle başlamış ve bu süreçte ABD'nin uluslararası alandaki itibarını zedelemiştir. Bu durum, Orta Doğu'daki güç dengelerini değiştirmiş ve yeni çatışma alanlarının doğmasına sebep olmuştur.
- Trump'ın İran politikası, sadece bölgesel dinamikleri etkilemekle kalmayıp, aynı zamanda ABD'nin uluslararası ilişkilerinde derin yaralar açmıştır. Bu durum, Washington'un geleneksel müttefikleriyle olan ilişkilerini sorgulamasına neden olmuş ve Orta Doğu'daki istikrarsızlıkları daha da derinleştirmiştir.
NewsAI özeti
Bu analiz, yalnızca bir görüşü yansıtmaktadır ve kesinlikle tüm uzmanların görüşlerini temsil etmemektedir.
Orijinal Kaynak
Tam teknik rapor ve canlı veriler için yayıncının web sitesini ziyaret edin.
Kaynağı Görüntüleİlgili Haberler
Tümünü GörNewsAI Mobil Uygulamaları
Her yerde okuyun. iOS ve Android için ödüllü uygulamalarımızı indirin.

